wtorek, 10 grudnia 2013

Opis stanowiska – aby wszystko było jasne


opis stanowiska

Zdarzyło Wam się kiedyś przeglądać oferty pracy, rozsyłać na nie zgłoszenia i wybrać się na rozmowę kwalifikacyjną? Jestem w stanie się założyć, że w większości pewnie tak. Zazwyczaj wszystko zaczynało się od tego, że przeglądaliśmy wymagania względem kandydata, a pod nimi był opis stanowiska pracy. To nic innego jak zespół czynności wchodzących w skład naszych ewentualnych, przyszłych obowiązków, które możemy wykonywać, kiedy to pracodawca zdecyduje się na zatrudnienie nas. Ale do tego jeszcze daleka droga...



Kontynuujmy więc najbardziej interesującą nas część tego ogłoszenia, czyli albo będzie to spis wymagań względem sylwetki kandydata, albo wspomniany także opis stanowiska. Tak zarząd zamieszcza informacje dotyczące tego, jak dana praca będzie musiała wyglądać. Oczywiście nie jest to opowieść przeznaczona na jej temat, ale krótki spis obowiązków potencjalnego pracownika, który będzie musiał działać na tymże stanowisku. W praktyce, zazwyczaj jest to połączone od razu z wymaganiami, no bo wiadomo, ze jak ktoś wymaga od nas znajomości języka angielskiego na poziomie co najmniej średnio zaawansowanym, to nie robi tego z wyłącznej ciekawości, ale będzie to potrzebne do naszych codziennych obowiązków...

Opis stanowiska nie powoduje późniejszych niejasności


No właśnie, jeśli od początku jasno, precyzyjnie i czytelnie sformułowane zostaną wymagania względem kandydata, to nie napotkamy potem żadnych niejasności podczas ewentualnego porozumiewania się. Po to właśnie też jest opis stanowiska – aby obie strony miały pewność, czego względem siebie oczekują, i jak powinny się potem zachowywać, żeby współpraca układała się jak najbardziej owocnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz