czwartek, 18 lipca 2013

Zarządzanie kapitałem ludzkim


zarządzanie kapitałem ludzkim

Dziś pora omówić temat, który stanowi podstawę działalności każdej organizacji, jaka zatrudnia pracowników. Stanowią oni jej zdecydowanie najcenniejszy zasób, który umożliwia korzystanie z pozostałych kapitałów firmy. To właśnie ludzie tworzą rezultaty przedsiębiorstwa, wpływają na jego wizerunek i rozwój. Dlatego zarządzanie kapitałem ludzkim to sprawa, która nigdy nie przejdzie bez echa – trzeba bowiem ciągle wałkować ten temat, aby wszyscy zdali sobie sprawę z istotności właściwego i sprawnego kierowania kadrą pracowniczą.

Wydaje się, że zarządzanie kapitałem ludzkim dla nawet mniej doświadczonych na rynku pracy osób, nie jest żadną tajemnicą, jednak lepiej na zimne dmuchać, więc dla formalności przybliżę nieco szczegółów. Omawiany w tym wpisie temat, to całościowe procesy, jakie wpływają na formułowanie zachowań wśród pracowników firmy. Wszystkie – więc nawet proces rekrutacji, tworzenia opisu stanowiska pracy, poprzez wdrażanie i szkolenia pracowników, monitorowanie przebiegu ich pracy i rezultatów, aż po odpowiednie systemy motywacji i oceniania.

Zarządzanie kapitałem ludzkim to kierowanie całą kadrą pracowniczą w sposób skuteczny i sprawny


Brak procesu, jakim jest zarządzanie kapitałem ludzkim, może okazać się dla organizacji tragiczny w skutkach. Ludzie bowiem wymagają odpowiedniej kontroli i monitorowania efektów pracy. Zaufanie również jest bardzo ważne, natomiast odpowiedni stopień kontroli i kierowania jeszcze nikomu nie zaszkodził. Dlatego więc – już nieco kończąc rozważania – wszyscy związani z rynkiem pracy muszą być świadomi nie tylko tego, czym jest zarządzanie kapitałem ludzkim, ale też tego, jakie to niesie ze sobą konsekwencje, szczególnie pod kątem planowania strategicznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz